Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році"
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/metod_rek
Методичні рекомендації по використанню персональних комп'ютерів на уроках
Навчальна, виховна, розвиваюча функція уроку забезпечується різними засобами. Одним з таких засобів є комп'ютер. В сучасній школі комп'ютер все ширше використовується не тільки на уроках інформатики, але і на уроках математики, хімії, біології, російської мови, літератури, образотворчого мистецтва, іноземної мови.
Організація навчального процесу
Урок повинен проводити вчитель-предметник, оскільки він навчений методиці викладання, знає наочний матеріал і вікові особливості дітей.
Комп'ютерні завдання повинні бути складені відповідно до змісту навчального предмету і методики його викладання, розвиваючи, активізуючи розумову діяльність і формуючи навчальну діяльність учнів.
Учні повинні уміти поводитися з комп'ютером на рівні, необхідному для виконання комп'ютерних завдань. Учні повинні займатися в спеціальному кабінеті, обладнаному відповідно до встановлених гігієнічних норм для закладів освіти.
До переваг комп'ютерної підтримки як одного з видів використання нових інформаційних технологій в навчанні можна віднести наступні:
можливість конструювання комп'ютерного матеріалу для конкретного уроку;
простоту розробки наявних програмних засобів;
можливість поєднання різних програмних засобів;
можливість адаптації до умов і потреб конкретного навчального закладу;
спонукаючий аспект активізації діяльності учнів.
Комп'ютерна підтримка повинна бути одним з компонентів навчального процесу і застосовуватися там, де це доцільно.
При розробці комп'ютерної підтримки конкретного предмету необхідно визначити:
які теми доцільно "підтримувати" комп'ютерними завданнями і для вирішення яких дидактичних завдань;
які програмні засоби доцільно використовувати для створення і виконання комп'ютерних завдань;
які попередні уміння роботи на комп'ютері повинні бути сформовані у учнів;
які уроки доцільно робити комп'ютерними;
як організувати комп'ютерні заняття.
Можна виділити наступні етапи розробки комп'ютерної підтримки:
Вибір навчального предмету або конкретного його розділу і навчальної програми.
Аналіз змісту, що відноситься до вибраного фрагмента навчальної діяльності, і методики його викладання з метою обґрунтовування необхідності проведення комп'ютерних уроків.
Проектування набору завдань для комп'ютерних уроків.
Вибір програмних засобів для розробки завдань.
Розробка комп'ютерних завдань з використанням програмних засобів.
Експертиза, апробація і редагування розроблених комп'ютерних завдань.
Розробка методичних рекомендацій для вчителя-предметника і учнів.
Попередні знання і уміння по інформатиці
Заняття з використанням комп'ютерної підтримки можуть проводитися тільки в тих класах, де учні вивчають інформатику паралельно з наочними курсами, або потрібно провести хоча б 5 ознайомлювальних уроків в комп'ютерному класі.
До початку комп'ютерних уроків учні повинні знати:
правила техніки безпеки;
поняття "інформація", "комп'ютер", "програма", "меню", "робочий стіл", "значок", "графічний редактор", "текстовий редактор";
що пристроями введення інформації є клавіатура і маніпулятор "миша";
основні інструменти текстового редактора;
основні інструменти графічного редактора.
Учні повинні уміти:
користуватися алфавітно-цифровим блоком клавіатури;
використовувати маніпулятор "миша";
працювати з командами, відкрити і закрити меню файл;
створювати і редагувати прості графічні і текстові зображення з використанням інструментального меню.
Уроки з використанням комп'ютера проводяться разом із звичайними заняттями, де можливе і доцільне використання комп'ютерів для вирішення приватних завдань уроку, щоб учні глибше зрозуміли тему уроку і творчо проявили себе.